cardiosports

تمرینات مخصوص خانگی کاردیو که بیشتر از دویدن کالری میسوزاند

تمرینات مخصوص خانگی کاردیو که بیشتر از دویدن کالری میسوزاند

تمرینات مخصوص خانگی کاردیو که بیشتر از دویدن کالری میسوزاند

برخلاف تصور عموم، خوردن یک شکلات تلخ قبل از شروع فعالیت ورزشی تاثیر مثبتی بر بدن دارد زیرا متابولیسم بدن را بهبود بخشیده و در نتیجه قدرت بیشتری به آن می دهد و همچنین این ایده که فعالیت در خانه موثر نیست نادرست است.

حرکات کاردیو

بدین منظور دراین قسمت از نمناک چند ورزش هوازی معرفی شده اند تا در کمترین زمان حداکثر نتیجه را حاصل کنند. پس در ادامه این بخش ورزش و تناسب اندام همراه ما باشید تا نحوه صحیح انجام آن ها را بیاموزید.

حرکات کاردیو

3 حرکت ورزشی ساده برای لاغری بدون رفتن به باشگاه

1. برپی:

این تمرین باورنکردنی است زیرا تنها درمدت 10 دقیقه بیش از 100 کالری خواهید سوزاند. در حرکت برپی تقریباً کل اندام های بدن از جمله؛ عضلات بازو، عضلات قفسه سینه، عضلات چهار سر، باسن و شکم درگیر می شوند. این تمرین بدون نیاز به تجهیزات خاصی استقامت بدن را بهبود می بخشد.

برای انجام این حرکت:

  • ابتدا در حالت اسکات قرار بگیرید، کمی پایین تر آمده و دست هایتان را مقابل خود و روی زمین بگذارید.
  • سپس با اعمال فشاری به سمت بالا بپرید.
  • پس از پرش مجدد به حالت اسکات اولیه برگردید.
  • هنگام پرش سعی کنید بازوهای خود را بالای سرتان تا حد ممکن بکشید.
  • بسته به میزان آمادگی جسمی می توانید در یک دقیقه تعداد 20 برپی انجام دهید. ابتدا برای شروع از تعداد کم شروع کرده و به تدریج بر تعداد آن بیفزایید.

برپی

2. کیک بوکسینگ:

در کیک بوکسینگ هوازی شما تنها مبارز هستید و تماس فیزیکی با شخصی نخواهید داشت بنابراین تمامی ضربات فرضی خواهند بود. این تمرین انواع پویا و ایستا داشته و در 60 دقیقه قادر خواهید بود 350-450 کالری بسوزانید. این تمرین ماهیچه های بدن را تقویت کرده و سبب کاهش وزن، بهبود سلامت قلب و افزایش استقامت بدنی خواهد شد.

برای انجام این حرکت:

  • ابتدا پاهایتان را به عرض شانه باز کنید و بازوهایتان را در وضعیت مبارزه قرار دهید در این حالت آرنج های شما خم بوده و مشت هایتان در نزدیک چانه، گره شده هستند.
  • در حالی که باسن راستتان را به سمت جلو می چرخانید، بازوی راستتان را بکشید و ساعدتان را طوری بچرخانید که پایین بازویتان با زمین موازی شود و بلافاصله به وضعیت شروع برگردید.
  • زانوهای خود را کنترل کرده و بطور همزمان با دست و پای چپ و سپس بالعکس ضربه بزنید.
  • برای هر پا دو ضربه بزنید و پس از گذشت 45 ثانیه به مدت 15 ثانیه مکث کنید.

حرکت کیک بوکسینگ

3. بالا آوردن زانو مشابه حرکت اسمش

این یک تمرین پیچیده تر است و کالری بیشتری را می سوزاند. علاوه بر این، شما را قادر به بهبود هماهنگی عضلات بدن کرده و سیستم قلبی عروقی را حفظ می کند.

برای انجام این حرکت:

  • بازوهای خود را بالا ببرید و زانوی چپ خود را بلند کرده و در عین حال بازوهای خود را به سمت پایین بکشید.
  • زانوی خود را به سمت سینه بکشید و بازو های خود را در آرنج خم کنید و آن ها را به سمت پایین بکشید و به حالت اولیه برگردید.
  • برای هر طرف یک دقیقه زمان بگذارید و سعی کنید سرعت تمرین را به تدریج افزایش دهید.

تمرین بالا آوردن زانو

برای کسب نتایج مطلوب از تمارین ذکر شده و سایر تمرینات، آن ها را با رژیم های غذایی مختلف ترکیب کنید. رژیم غذایی مناسب نه تنها سبب سلامتی می شود بلکه تناسب اندامی ایده آل را به همراه خواهد داشت و همچنین اگر این تمرینات را با کمک و تحت نظر یک مربی انجام دهید، بهترین نتایج ممکن را کسب خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام
من رسول علی بابایی رئیس انجمن بین المللی کاردیو هیت
کاردیو هیت عضو رسمی سازمان ورزش همگانی تافیسا در رده بین المللی مورد تایید جنبش المپیک است هدف اصلی انجمن بین المللی کاردیو هیت توسعه ورزشهای همگانی و تلاش برای سلامت قلب برای عموم مردم در سراسر جهان است
با توجه به اینکه کاردیو هیت در جهان نام بزرگی دارد و مانند سایر ورزش ها به تبلیغ و معرفی نیاز ندارد ، هدف انجمن بین المللی کاردیو هیت ترویج و توسعه هرچه بیشتر تمرینات ورزشی کاردیو در سراسر جهان است
کاردیو هیت برای همه ورزشکاران سراسر دنیا نامی آشنا است، همچنین توسط مردم بهتر درک و تجربه می شود
وقتی کاردیو هیت را در گوگل سرچ می کنید ، به وضوح می بینید که کاردیو در جهان چقدر بزرگ و محبوب است وبیش از یک میلیارد نفر کاردیو هیت را در گوگل دنبال میکنند و بسیاری از سایت ها مقالات و کلیپ های ویدئویی آموزشی را درباره کاردیو هیت به اشتراک گذاشتند
از آنجا که بیماری قلبی مهمترین علت مرگ و میر در انسان شناخته شده است ، توسعه تمرینات ورزشی کاردیو هیت در جهان می تواند به سلامت مردم کمک زیادی کند
من کتابی با عنوان کاردیو هیت صفر تا صد تالیف نموده ام که این کتاب با استقبال خوبی روبرو خواهد شد
در این کتاب، من کاردیو هیت را با سایر ورزش ها در زمینه بهداشت و توسعه ورزش در بین مردم مقایسه کردم
کاردیو هیت به دلیل تنوع زیاد در انجام مانورها و سبک های مختلف می توانند افراد زیادی را به ورزش جذب کنند و این تنوع در سایر ورزش ها دیده نمی شود. و از طرف دیگر، با توجه به اینکه کاردیو هیت تمرینات خاصی در زمینه قلب و عروق دارد ، استفاده از کاردیو هیت در سایر ورزش ها بسیار مهم است
بسیاری از سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی در زمینه سلامت و جلوگیری از مشکلات قلبی از انجمن بین المللی کاردیو هیت با شعار قلب سالم برای همه پشتیبانی خواهند کرد
بهترین آرزوها برای شما