cardiosports

معرفی ورزش HIIT و نحوه انجام آن

معرفی ورزش HIIT و نحوه انجام آن

 

ورزش HIIT چه نوع ورزشی است؟

ورزش HIIT یا فشرده شامل حرکت های متناوب از ورزش اینتروال با شدت زیادتر و استراحت های متعدد و فعال بین آنها میباشد.

نام ورزش هیت مخفف عبارت High-intensity interval training به معنای تمرینات اینتروال با شدت بالا است.

به گزارش انجمن کاردیو هیت طبق تحقیقاتی که در سال 2017 انجام شد، این تمرینات یکی از موثر ترین راه ها برای کاهش چربی بدن و سوزاندن کالری در مدت زمان کوتاه تر باشد.

پس از پایان یافتن این تمرینات سنگین بدن تلاش میکند تا به حالت عادی برگردد و بدن این کار را با سوزاندن چربی بدن انجام می دهد، و این کار لاغری بدن را تسریع می بخشد.

 

 

 

نحوه انجام تمرینات ورزش HIIT با تردمیل

  • تردمیل را بر روی شیب کاملا موازی با سطح زمین تنظیم کنید .
  • به مدت 5 دقیقه با سرعت 2 کیلومتر بر ساعت راه بروید تا بدنتان گرم شود.
  • به مدت 30 ثانیه با سرعت 9 تا 10 کیلومتر بر ساعت بر روی تردمیل بدوید.
  • به مدت 60 ثانیه با سرعت 3 تا 4 کیلومتر بر ساعت راه بروید.
  • این حرکات را به طور متناوب 5 الی 10 بار تکرار کنید.
  • در آخر برای سرد کردن بدن خود حدود 5 دقیقه با سرعت 2 کیلومتر بر ساعت راه بروید.

ورزش هیت با تردمیل یکی دیگر از روش هایی است که میتوان به کمک دستگاه تردمیل به کاهش وزن تا وزن دلخواه خود برسید.

 

 

 مزیت تمرینات ورزش HIIT

  • خطر آسیب دیدگی بدن کاهش می یابد. ممکن است با انجام تمرینات تکراری به مفاصل خود آسیب برسانید.
  • با انجام تمرینات جدید و متفاوت بدن خود را به چالش کشیده و سبب پیشرفت عضلات بدن خود می شوید، اما با تکرار یک نوع تمرین خاص پیشرفت بخصوصی حاصل نمی شود.
  • با انجام تمرینات متفاوت و جدید دچار روزمرگی نمی شوید و انجام ورزش برای شما لذت بخش خواهد بود.

مزایای ورزش با تردمیل

  • ورزش با تردمیل خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سایر بیماری های مزمن ناشی از اضافه وزن بالا و نداشتن تحرک را کاهش می دهد.
  • موجب بهبود خواب و افزایش روحیه و عملکرد فعالیت های مغزی می شود.
  • ورزش با دستگاه تردمیل درتمام روز های سال و در تمام ساعات شبانه روز بدون توجه به وضعیت آب و هوا می توانید برنامه روزانه و منظم ورزشی خود را دنبال کنید.

در هنگام ورزش دویدن بر روی دستگاه تردمیل می توانید به کارهای مورد علاقه تان همانند: تماشا تلویزیون، گوش دادن به موسیقی یا پادکست و … بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام
من رسول علی بابایی رئیس انجمن بین المللی کاردیو هیت
کاردیو هیت عضو رسمی سازمان ورزش همگانی تافیسا در رده بین المللی مورد تایید جنبش المپیک است هدف اصلی انجمن بین المللی کاردیو هیت توسعه ورزشهای همگانی و تلاش برای سلامت قلب برای عموم مردم در سراسر جهان است
با توجه به اینکه کاردیو هیت در جهان نام بزرگی دارد و مانند سایر ورزش ها به تبلیغ و معرفی نیاز ندارد ، هدف انجمن بین المللی کاردیو هیت ترویج و توسعه هرچه بیشتر تمرینات ورزشی کاردیو در سراسر جهان است
کاردیو هیت برای همه ورزشکاران سراسر دنیا نامی آشنا است، همچنین توسط مردم بهتر درک و تجربه می شود
وقتی کاردیو هیت را در گوگل سرچ می کنید ، به وضوح می بینید که کاردیو در جهان چقدر بزرگ و محبوب است وبیش از یک میلیارد نفر کاردیو هیت را در گوگل دنبال میکنند و بسیاری از سایت ها مقالات و کلیپ های ویدئویی آموزشی را درباره کاردیو هیت به اشتراک گذاشتند
از آنجا که بیماری قلبی مهمترین علت مرگ و میر در انسان شناخته شده است ، توسعه تمرینات ورزشی کاردیو هیت در جهان می تواند به سلامت مردم کمک زیادی کند
من کتابی با عنوان کاردیو هیت صفر تا صد تالیف نموده ام که این کتاب با استقبال خوبی روبرو خواهد شد
در این کتاب، من کاردیو هیت را با سایر ورزش ها در زمینه بهداشت و توسعه ورزش در بین مردم مقایسه کردم
کاردیو هیت به دلیل تنوع زیاد در انجام مانورها و سبک های مختلف می توانند افراد زیادی را به ورزش جذب کنند و این تنوع در سایر ورزش ها دیده نمی شود. و از طرف دیگر، با توجه به اینکه کاردیو هیت تمرینات خاصی در زمینه قلب و عروق دارد ، استفاده از کاردیو هیت در سایر ورزش ها بسیار مهم است
بسیاری از سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی در زمینه سلامت و جلوگیری از مشکلات قلبی از انجمن بین المللی کاردیو هیت با شعار قلب سالم برای همه پشتیبانی خواهند کرد
بهترین آرزوها برای شما