cardiosports

مزایای کاردیو چیست؟؟؟ چرا باید کاردیو را انجام دهیم ؟؟؟

کاردیو چیست ؟؟؟

کاردیو معمولا به تمریناتی گفته می شود که باعث تقویت شبکه گردش خون می شود. در عموم این تمرینات در یک بازه زمانی طولانی انجام می شود که باعث افزایش ضربان قلب و پمپاژ خون بیشتر در رگ ها و نهایتا حمل مواد مغذی و اکسیژن به تمام سلولها خواهد شد. پس هر فعالیتی که ضربان قلب شما را ۵۰ تا ۷۵ درصد ماکسیمم ضربان قلبتان افزایش دهد می تواند به عنوان کاریو شناخته شود. این افزایش می تواند با دویدن، دوچرخه سواری، طناب زدن یا هر فعالیت دیگری باشد

مزایای کاردیو چیست؟؟؟ چرا باید کاردیو را انجام دهیم ؟؟؟

دیدگاه شما را نسبت به بدنتان تغییر می دهد :

گاهی آنقدر از بدن کار نمیکشیم که حس میکنیم بدن جسمی بی ارزش است. با کاردیو می توانید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و وزن کم کنید. افسردگی از شما دور می شود و تغییرات شگفت انگیزی را تجربه می کنید.  

کاردیو وزنتان را کاهش می دهد :

هر چه سریعتر حرکت کنید و فعالیت بیشتری داشته باشید؛ کالری بیشتری می سوزانید. کاردیو حتی از کار با وزنه هم بیشتر کالری می سوزاند!!!  

کاردیو باعث قوی شدن قلب می شود :

چون قلب بافت ماهیچه ای دارد؛ که با ورزش تقویت می شود. در زمان کاردیو سلول های بدن اکسیژن و مواد مغذی بیشتری دریافت می کند. ظرفیت ریه افزایش می یابد و قلب قوی تر می شود .

کاردیو باعث بهبود مغز عملکرد مغز میشود:

مردمی که قلب قوی دارند حجم بیشتری از مغزشان را مصرف می کنند .این را مدیون کاردیو هستیم. هر چه قلب قوی تر باشد؛ اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به مغز می رسد. پس مغز جوان می ماند.با کاردیو مغز می تواند اطلاعات بیشتری را پردازش کند.  

کاردیو اندروفین بیشتری آزاد می کند :

اندروفین هورمونی است که بر خلق و خو اثر دارد و شما را سرحال می کند. پس کاردیو افسردگی را از بین می برد و باعث بهبود خواب می شود . نازک شدن بافت استخوانی یا از دست دادن تراکم استخوان بیماری است که بسیاری از خانم ها پس از پا گذاشتن به سن از آن رنج می برند. کاردیو با حرکات قدرتی این بیماری را کاهش می دهد .  

تمرینات و ورزشهای کاردیو در منزل :

همانطور که گفتیم تمرینات کاردیو باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شود. شما نیازی ندارید برای بالا بردن ضربان قلب به باشگاه بروید؛ اما شاید شما هم جزو اون دسته از افرادی باشید که دوست دارید این تمرینات را در خانه انجام دهید. این کار مزیت های خودش رو داره مثل صرفه جویی در زمان و هزینه با راهکارهای ساده می تونید کاردیو رو خودتون انجام بدید .  

یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش کارایی در کاردیو این است که حرکات را متوقف نکنید و از حرکتی به حرکت بعدی بروید. این گونه می توانید یک تمرین مؤثر را در ۲۰ دقیقه انجام دهید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام
من رسول علی بابایی رئیس انجمن بین المللی کاردیو
کاردیو عضو رسمی سازمان تافیسا در رده بین المللی مورد تایید جنبش المپیک است هدف اصلی انجمن بین المللی کاردیو توسعه ورزشهای همگانی و تلاش برای سلامت قلب برای عموم مردم در سراسر جهان است
با توجه به اینکه کاردیو در جهان نام بزرگی دارد و مانند سایر ورزش ها به تبلیغ و معرفی نیاز ندارد ، هدف انجمن بین المللی کاردیو ترویج و توسعه هرچه بیشتر تمرینات ورزشی کاردیو در سراسر جهان است
کاردیو برای همه ورزشکاران سراسر دنیا نامی آشنا است، همچنین توسط مردم بهتر درک و تجربه می شود
وقتی کاردیو را در گوگل سرچ می کنید ، به وضوح می بینید که کاردیو در جهان چقدر بزرگ و محبوب است وبیش از یک میلیارد نفر کاردیو را در گوگل دنبال میکنند و بسیاری از سایت ها مقالات و کلیپ های ویدئویی آموزشی را درباره کاردیو به اشتراک گذاشتند
از آنجا که بیماری قلبی مهمترین علت مرگ و میر در انسان شناخته شده است ، توسعه تمرینات ورزشی کاردیو در جهان می تواند به سلامت مردم کمک زیادی کند
من کتابی با عنوان کاردیو صفر تا صد تالیف نموده ام که این کتاب با استقبال خوبی روبرو خواهد شد
در این کتاب، من کاردیو را با سایر ورزش ها در زمینه بهداشت و توسعه ورزش در بین مردم مقایسه کردم
کاردیو به دلیل تنوع زیاد در انجام مانورها و سبک های مختلف می توانند افراد زیادی را به ورزش جذب کنند و این تنوع در سایر ورزش ها دیده نمی شود. و از طرف دیگر، با توجه به اینکه کاردیو تمرینات خاصی در زمینه قلب و عروق دارد ، استفاده از کاردیو در سایر ورزش ها بسیار مهم است
بسیاری از سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی در زمینه سلامت و جلوگیری از مشکلات قلبی از انجمن بین المللی کاردیو با شعار قلب سالم برای همه پشتیبانی خواهند کرد
بهترین آرزوها برای شما