cardiosports

تمرینات کاردیو چیست و چرا باید آن را جدی بگیریم؟

در جوامع امروزی که تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده و کار و گردش تبدیل به اصلی‌ترین دغدغه‌های زندگی مردم شده است؛ ورزش کردن از چشم بسیاری افتاده. در صورتی که می‌توان به‌سادگی و با انجام تمرینات کاردیو، سالم‌تر و خوشحال‌تر به کار و تفریح پرداخت. اما تمرینات کاردیو چیست؟ چه فوایدی دارد و چرا باید آن را جدی گرفت؟ با وبلاگ تخفیفان همراه باشید تا برایتان توضیح بدهیم که کاردیو چه نوع ورزشیست و چرا باید آن را انجام دهیم.

 

 

تمرینات کاردیو چیست؟

تمرینات کاردیو می‌تواند هر ورزشی باشد که ریتم ضربان قلب را شما بالا می‌برد. اگر بخواهیم با نگاهی علمی‌تر این ورزش را توصیف کنیم، باید بگوییم که تمرینات کاردیو ورزشی است ضربان قلب و سرعت تنفس شما را بالا می‌برد. حالا این ورزش می‌تواند پیاده روی،  طناب زدن، دراز نشست یا هر ورزش دیگری باشد. کالج آمریکایی پزشکی ورزشی توصیه می‌کند که هر فرد سالمی باید در هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش کند. شما می‌توانید این مدت زمان را به ۵ جلسه ۳۰ تا ۶۰ دقیقه‌ای تقسیم کنید. حداقل ۲۰ دقیقه از ورزش شما باید ضربان قلب بالا باشد تا بهترین نتیجه بدست آید.

توجه داشته باشید زمانی می‌توانید بگویید که در حال انجام تمرینات کاردیو هستید، که ضربان قلب شما، ۵۰ تا ۷۵ درصد از حالت عادی افزایش داشته باشد. برای محاسبه ماکسیمم صحیح ضربان قلب خود، تنها کافیست تا سن خود را از عدد ۲۲۰ کم کنید. برای مثال اگر شما ۳۰ ساله هستید، ماکسیمم ضربان قلب شما ۱۸۰ می‌شود. برای انجام تمرینات کاردیو شما باید میزان ضربان قلب خود را تا ۷۵ درصد این میزان (یعنی ۱۸۰) افزایش دهید. حالا موضوع این است که این فایده‌ای برای شما دارد و چرا باید ضربان قلب خود را این‌قدر افزایش دهید؟

فواید تمرینات کاردیو

"فواید

قلب شما موتور زندگی شماست. قلب شما یک نوع عضله است و از ماهیچه تشکیل شده. شما با انجام تمرینات کاردیو، بهترین ورزش را برای قلب خود انجام می‌دهید. اصلی‌ترین فایده کاردیو تقویت قلب شما و کاهش قابل توجه مشکلات قلبی است. البته این تمرینات فایده‌های بسیار دیگری هم دارند. تمرینات کاردیو با افزایش حجم شش‌ها، کیفیت تنفس و سرعت آن، افزایش قابل توجهی خواهد کرد. کاردیو به شما کمک می‌کند تا خواب باکیفیت‌تری داشته باشید. تراکم استخوانی شما را افزایش می‌دهد. جریان خون را تقویت می‌کند. روحیه شما را  افزایش می‌دهد و استرس را کمتر می‌کند. انجام این تمرینات خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان، فشار خون، دیابت و کلسترول بالا را بسیار کم می‌کند. یکی دیگر از فواید مهم تمرینات کاردیو، چربی سوزی و کمک به کاهش وزن بدن است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

آیا تمرینات کاردیو در لاغری موثر است؟

معمولا کسانی که قصد لاغری و کم کردن وزن خود را دارند، به یک باشگاه بدنسازی می‌روند و شروع به وزنه زدن می‌کنند. اما می‌دانید که انجام تمرینات کاردیو، کالری بیشتری نسبت به وزنه زدن می‌سوزاند؟ وقتی شما ضربان قلب خود را بالا می‌برید، خون در رگ‌های شما سریع‌تر به گردش درمی‌اید. سرعت تنفس‌تان بالاتر می‌رود، بیشتر عرق می‌کنید و در نتیجه بدن شما کالری بیشتری می‌سوزاند. هر چقدر هم که بیشتر و سریع‌تر ورزش کنید، کالری بیشتری هم می‌سوزانید. تنها ۳۰ دقیقه پیاده روی تند، می‌تواند بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ کالری بسوزاند.

 

انجام کوچک‌ترین تغییرات هم می‌تواند در سرعت چربی سوزی کمک زیادی کند. اگر تنها کمی سرعت‌ پیاده روی خود را افزایش دهید یا سرعت طناب‌زدنتان را بیشتر کنید، می‌توانید کالری بیشتری را بسوزانید. انجام تمرینات کاردیو در هنگام لاغری به این معنی است که شما نیازی ندارید تا کالری کمتری مصرف کنید. اگر برای چربی سوزی، بدنسازی می‌کنید و زنه می‌زنید. پس از انجام تمرینات خود، می‌توانید از ورزش کاردیو برای سرد کردن بدن خود استفاده کنید. ادغام این دو ورزش می‌تواند نتایج بسیار بهتری را به همراه داشته باشد.

چه ورزش‌هایی، تمرینات کاردیو به حساب می‌آیند؟

"<yoastmark

یکی از مسائلی که می‌تواند برای کاربردی محسوب شود، این است که هر فعالیتی می‌تواند ورزش کاردیو به حساب بیاید. در صورتی که شما آن فعالیت را ممتد و به نحوی انجام دهید که ضربان قلب شما را بالا ببرد، آن فعالیت یک نوع تمرین کاردیو محسوب خواهد شد. فعالیت شما ممکن است تمیز کردن خانه باشد یا اینکه بالا رفتن یک راه پله باشد. این نکته را فراموش نکنید که نوع فعالیت مهم نیست. افزایش ضربان قلب و نگهداشت آن در یک بازه مشخص و برای مدت تعیین شده مهم است. این نکته بسیار مهم است که انجام این فعالیت‌ها باید عضلات مهم و بزرگی مانند چهار سر ران را به فعالیت دربیاورد.  شنا، بالا رفتن از پله‌ها، دوچرخه سواری، حرکات اینتروال، پیاده روی و… می‌تواند نوعی از تمرینات کاردیو باشند.

تفاوت تمرینات کاردیو با تمرینات هوازی

تمرینات هوازی که با نام ایروبیک هم شناخته می‌شود، در اصل نوعی تمرینات ورزشی هستند که هدف اصلی آن‌ها بهبود سیستم مصرف اکسیژن در بدن است. تمرینات هوازی هم بسیار در لاغری و چربی سوزی کاربرد دارند. ولی این نکته را فراموش نکنید که ورزش های هوازی، نوعی از تمرینات کاردیو هستند که فقط روی سیستم اکسیژن رسانی به بدن کار می‌کنند. در صورتی که تمرینات کاردیو علاوه بر تمرکز روی شش‌ها و بهبود سرعت تنفس، روی عضلات قلب و بدن هم تاثیرات بسیاری می‌گذراند.

دیدگاهتان را بنویسید

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام
من رسول علی بابایی رئیس انجمن بین المللی کاردیو
کاردیو عضو رسمی سازمان تافیسا در رده بین المللی مورد تایید جنبش المپیک است هدف اصلی انجمن بین المللی کاردیو توسعه ورزشهای همگانی و تلاش برای سلامت قلب برای عموم مردم در سراسر جهان است
با توجه به اینکه کاردیو در جهان نام بزرگی دارد و مانند سایر ورزش ها به تبلیغ و معرفی نیاز ندارد ، هدف انجمن بین المللی کاردیو ترویج و توسعه هرچه بیشتر تمرینات ورزشی کاردیو در سراسر جهان است
کاردیو برای همه ورزشکاران سراسر دنیا نامی آشنا است، همچنین توسط مردم بهتر درک و تجربه می شود
وقتی کاردیو را در گوگل سرچ می کنید ، به وضوح می بینید که کاردیو در جهان چقدر بزرگ و محبوب است وبیش از یک میلیارد نفر کاردیو را در گوگل دنبال میکنند و بسیاری از سایت ها مقالات و کلیپ های ویدئویی آموزشی را درباره کاردیو به اشتراک گذاشتند
از آنجا که بیماری قلبی مهمترین علت مرگ و میر در انسان شناخته شده است ، توسعه تمرینات ورزشی کاردیو در جهان می تواند به سلامت مردم کمک زیادی کند
من کتابی با عنوان کاردیو صفر تا صد تالیف نموده ام که این کتاب با استقبال خوبی روبرو خواهد شد
در این کتاب، من کاردیو را با سایر ورزش ها در زمینه بهداشت و توسعه ورزش در بین مردم مقایسه کردم
کاردیو به دلیل تنوع زیاد در انجام مانورها و سبک های مختلف می توانند افراد زیادی را به ورزش جذب کنند و این تنوع در سایر ورزش ها دیده نمی شود. و از طرف دیگر، با توجه به اینکه کاردیو تمرینات خاصی در زمینه قلب و عروق دارد ، استفاده از کاردیو در سایر ورزش ها بسیار مهم است
بسیاری از سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی در زمینه سلامت و جلوگیری از مشکلات قلبی از انجمن بین المللی کاردیو با شعار قلب سالم برای همه پشتیبانی خواهند کرد
بهترین آرزوها برای شما