cardiosports

کاردیو مفید برای قلب و تناسب اندام

معمولا این فعالیت ها در باشگاه های ورزشی توسط ماشین ها انجام می شوند. این كار باعث افزایش استقامت می شود.
ورزش های مفید برای قلب و تناسب اندام
▪ تمام آنچه درباره ورزش های قلبی باید بدانید: اگر در خانه یا باشگاه بدنسازی دوچرخه، استپ(پله ساز)، پاروزن، الیپتیك(شبیه دوچرخه ثابت) و یا تردمیل داشته باشید، می توانید بدون اینكه در معرض آب و هوای بد و یا آلودگی هوا قرار بگیرید، تمرین های تناسب اندام و ورزش های قلبی را انجام دهید.كاردیو ترینینگ (ورزش قلبی )چیست؟همان طور كه از نامش پیداست، مربوط به فعالیت های ورزشی می شود كه هدف نهایی آنها تقویت سیستم قلب و عروقی است.
معمولا این فعالیت ها در باشگاه های ورزشی توسط ماشین ها انجام می شوند. این كار باعث افزایش استقامت می شود. ضمناً عضلات قلب را تقویت و ماهیچه ای می كند و تنفس را بهبود می بخشد.
● مزایای كاردیو ترینینگ (ورزشهای قلبی )
▪ مصرف بالای انرژی: برای انجام این فعالیت ها، بدنبه مقدار زیادیانرژی نیازمند است،بنابراین مقدار زیادی چربی سوزانده می شود: حدود ۳۰۰ تا ۶۰۰ كیلو كالری در هر ساعت.
▪ اندامی ظریف: به محض اینكه كربنات هایبدن مصرف شوند، یعنی حدوداً پس از ۳۰ الی ۴۰ دقیقه اول (این زمان برای اشخاص متفاوت، متغیر است)، بدن از ذخیره های چربی برای تأمین انرژی مورد نیاز این فعالیت ها استفاده می كند. با یك برنامه ورزشی منظم ( ۲ الی ۳ بار در هفته و هر بار حداقل ۴۵ دقیقه) به تدریج اعضای اندام شما ظریف خواهند شد.)
▪ بدنی خوش فرم: مطمئناً پاها در تمامی این تمرین ها فعالیت دارند. علاوه بر پا، بازوها، عضلات شكمی و پشت، خصوصاً در تمرینات مربوط به پاروزن و الیپتیك در كارند.
▪ فشار كم بر مفاصل: در تمرین با دوچرخه و پاروزن، شما نشسته اید بنابراین اعضای پایینی مجبور نیستند فشار بالاتنه را تحمل كنند. هنگام كار با استپ و الیپتیك، وزن بدن بین دو پا تقسیم می شود. می توانید برای داشتن حركات متفاوت، دستگاه های تمرینی تان را تغییر دهید.
فعالیت هایی در دسترس همه:چه تازه كار باشید چه ورزشكار حرفه ای، می توانید به تدریج سطوح تمرینی متفاوتی را بادستگاه های متفاوت انجام دهید.
▪ معایب این ورزشها : كسالت: دویدن یا پاروزدن در یك جای ثابت، یكنواخت است. در تمرین های سالنی، برخلاف تمرین های استقامتی در هوای آزاد (دو، دوچرخه سواری، دو… ) مناظر تغییر نمی كنند.
▪ نداشتن برنامه منظم: هنگامی كه خودتان در خانه یا در باشگاه ورزش را شروع می كنید، آن طور كه باید برنامه ندارید بنابراین روش نامناسبی را در پیش می گیرید… درنتیجه در معرض خستگی، درد پشت، كوفتگی قرار خواهید داشت. برای اجتناب از این مشكلات بهتر است حركاتی مناسب همراه با ریتمی منظم انجام دهید.
▪ خطر افزایش حرارت بدن: هنگامی كه داخل یك محیط بسته بدون وزیدن كمترین نسیمی یاگردش هواورزش می كنید، یك خطر بزرگ در انتظار شماست: كمبود آب بدن!
چند توصیه برای داشتن تمریناتی بهترخود را به بهترین شكل مجهز كنید:كار با دستگاه شما را از داشتن كفشی متناسب، با كیفیت، راحت و ضربه گیر معاف نمی كند. همچنین، برای اجتناب از افزایش بیش از حد حرارت بدن لباس های نازك مانند تاپ با منافذ عبور هوا و یا از جنس لایكرا(لاكرا) بپوشید.
▪ تمرینات را با شادی انجام دهید: با استفاده از یك موزیك و یا برنامه های تلویزیون، زمان سریع تر خواهد گذشت.
▪ قبل از ورزش،خودتان را گرم كنید: اغلب دستگاه ها برنامه هایی برای گرم كردن دارند كه شما می تونید از آنها استفاده كنید. در غیر این صورت قبل از رفتن روی دستگاه، خودتان حركاتی برای گرم شدن انجام دهید.
▪ كار با دستگاه ها و وسایل ورزشی:با این كار به عضله سازی و بهره گیری از ویژگی های یك دستگاه تنوع می دهید. استپر و الیپتیك باعثجریانخون درسیاهرگها و در نتیجه كاهش سلولیت (چربیهای بدن) و همچنین نیرو دادن و قوی كردن بازوها و عضلات شكم می شوند. ورزش دوچرخه نیزاگر بادقت و رعایت اصول انجام شود باعث حركت صحیح مفاصل میشود.
▪ آب بنوشید: فراموش نكنید كه شما حركاتی را در سالن انجام می دهید كه برای وضعیتهوای آزاد در نظر گرفته شده اند. به طور منظم قبل، در حین و بعد از تمرین چند جرعه آب بنوشید.
خستگیتان را بگیرید:بعد از تمرین استراحت كنید، وگرنه دچار كوفتگی خواهید شد!

دیدگاهتان را بنویسید

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام
من رسول علی بابایی نماینده فدراسیون بین المللی کاردیو هیت - بادی ویت اکسرسایز در ایران
کاردیو هیت عضو رسمی سازمان ورزش همگانی تافیسا در رده بین المللی مورد تایید جنبش المپیک است هدف اصلی فدراسیون بین المللی کاردیو هیت توسعه ورزشهای همگانی و تلاش برای سلامت قلب برای عموم مردم در سراسر جهان است
با توجه به اینکه کاردیو هیت در جهان نام بزرگی دارد و مانند سایر ورزش ها به تبلیغ و معرفی نیاز ندارد ، هدف انجمن بین المللی کاردیو هیت ترویج و توسعه هرچه بیشتر تمرینات ورزشی کاردیو در سراسر جهان است
کاردیو هیت برای همه ورزشکاران سراسر دنیا نامی آشنا است، همچنین توسط مردم بهتر درک و تجربه می شود
وقتی کاردیو هیت را در گوگل سرچ می کنید ، به وضوح می بینید که کاردیو در جهان چقدر بزرگ و محبوب است وبیش از یک میلیارد نفر کاردیو هیت را در گوگل دنبال میکنند و بسیاری از سایت ها مقالات و کلیپ های ویدئویی آموزشی را درباره کاردیو هیت به اشتراک گذاشتند
از آنجا که بیماری قلبی مهمترین علت مرگ و میر در انسان شناخته شده است ، توسعه تمرینات ورزشی کاردیو هیت در جهان می تواند به سلامت مردم کمک زیادی کند
من کتابی با عنوان کاردیو هیت صفر تا صد تالیف نموده ام که این کتاب با استقبال خوبی روبرو خواهد شد
در این کتاب، من کاردیو هیت را با سایر ورزش ها در زمینه بهداشت و توسعه ورزش در بین مردم مقایسه کردم
کاردیو هیت به دلیل تنوع زیاد در انجام مانورها و سبک های مختلف می توانند افراد زیادی را به ورزش جذب کنند و این تنوع در سایر ورزش ها دیده نمی شود. و از طرف دیگر، با توجه به اینکه کاردیو هیت تمرینات خاصی در زمینه قلب و عروق دارد ، استفاده از کاردیو هیت در سایر ورزش ها بسیار مهم است
بسیاری از سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی در زمینه سلامت و جلوگیری از مشکلات قلبی از فدراسیون بین المللی کاردیو هیت با شعار قلب سالم برای همه پشتیبانی خواهند کرد
بهترین آرزوها برای شما